Jdi na obsah Jdi na menu
 


2 Fast 2Furious

Brian O´Conner odešel od policie a přesunul se ze smogem zmořeného Los Angeles do sluného Miamy, hned na začátku filmu vpadneme do děje po hlavě dolů zběsilým tuningovým závodem zakončeným efektním skokem přes most, bohužel hned po konci závodu lapí nebohého Briana policie a nedá mu moc na výběr, buď půjde sedět, anebo bude s policií spolupracovat a pomůže jí chitit Miamského drogového dealera Cartera Verona (Cole Hauser) a bude mít rejstřík pěkně čisťoučký. V celé akci mu má pomoci pohledná agentka Monicou Fuentes (Hraje jí Eva Mendes, kterou si možná někteří z vás pamatují jako přítelkyni DMX z Lovce Policajtů ) a na pomoc si pozve i svého starého starého přítele a parťáka Romana Pearce (Tyres), celý příběh se opět neobejde bez zběsilých automobilových honiček a spousty akce. Miamy je pro natáčení filmu ideálním místem, vždyť tady se natáčel seriál Miami Vice který se také mohl pochlubit prosředím kolem rychlích aut a krásných žen. Roli rapera Ja Rule který se postaral o titulní song k jedničce zde zastoupil další raper Ludacris který si ve filmu taktéž zahrál a to postavu miamského bohéma TJ. Jako zástupci něžného pohlaví se zde kromě Evy Mendes objeví i pro nás trochu exotičtější japonská modelka Devon Aoki (Suki) se svojí růžovou Hondou S2000 ala manga.

Nedílnou (a nezbytnou) součástí filmu budou auta. Oproti jedničce jich bude víc a budou víc vidět. Brian vyměnil své "stařičké" Mitsubishi Eclipse které se mu podařilo v prvním díle tak efektně zničit za brášku stejné značky Mitsubishi Evo VII a teměř dokonalý Nissan Skyline se kterým pojede ůvodní ilegální honičku. Stejné značky bude také Mitsubishi Spyder se kterým bude jezdit Brianův parťák Roman Pearce. na své si příjdou milovníci "amerických svalů", proslulých Poni Cars, které zde zastupuje dvojice Doge Challenger a Chevrolet Yenko Camaro. Narazíme ale i na staré známé tváře jako je Mazda RX7, Toyota Supra, a mněla by se objevit i evropská auta, což byl jeden z hlavních argumentů odpůrců prvního filmu, že ve filmu není zastoupena žádná z evropských automobilek a že film je pojízdným megabilbordem na japonské automobilky. Popravdě řečeno ale tvůrci filmu moc tuto kritiku nevyvrátilo protože jedno BMW a Golf IV (kterého si ještě málokdo všimne) není opravdů důstojným zastoupení Evropy, to už více zaujalo Vw v prvním díle.

Po velkém úspěchu jedničky Rychle a zběsile bylo rozhodnuto o natočení ještě rychlejšího a ještě zběsilejšího (Anglický název 2 Fast 2 Furious se dá totiž v češtině chápat jak ještě rychlejší,ještě zběsilejší) filmu Rychle a zběsile II. Ke smutku všech fanoušků se natáčení již nezúčastnil Vin Diesel, který je plně zaměstnán na jiných projektech a také protože měl na produkci neúnosné finanční požadavky (proslýchá se že za natočení pokračování chtěl honorář 20 milionů dolarů což je desetkrát víc než dostal za jedničku). Pokračování bylo naštěstí od začátku postaveno na dvou možných scénářích: První, měl být přímím pokračováním jedničky s většinou jejích hlavních postav a režírovat ho měl opět  Rob Cohan(ten ale podmínil svou účast na natáčení právě Vinem Dieselem) a druhý, ten byl slabší a na jedničku navazoval jen nepřímo, prakticky jenom postavou Briana O´Connera v podání Paula Walkera. Podle rozpočtu 76 milionů dolarů (přibližně dvojnásobek oproti jedničce) se dá předpokládat že film je po stránce efektů velmi, velmi kvalitní (akorát v některých záběrech je až evidentní jak sou některé ze scén vytvořené pomocí počítačových efektůl... Režie se nakonec ujal John Singleton, který je u nás známý hlavně filmem Drsnej Shaft ze Samuelem L. Jacksonem v hlavní roli. Za velkou louží je považován za jednooho z nejlepších černých režisérů současnosti.

Převzato z www.rychleazbesile.wz.cz