
Keith Imoto, majitel tohoto vozu si vždy přál být slavný. Chtěl vidět ty blesky fotoaparátů, křičící fanoušky, limuzíny a samozřejmě krásné slečny okolo sebe. Přesně to, co je se slávou spojeno. No jo, ale jak na to? Stačilo málo. Odpovědí na danou otázku může být Mazda RX-7 z roku 1993. Ještě rychleji než by stačil Keith říct na castingu producentům „ano“, sláva přišla a zaklepala na dveře ve formě již zmiňovaného filmu. Keith by nyní chtěl být slavný alespoň tak jako jeho vůz, ale otevřeně říká, že si kvůli tomu neoholí hlavu a nezačne zbytečně zvedat ohromné závaží.

Na konci roku 1995 se americká Mazda rozhodla, že již dále nebude prodávat Mazdy RX-7, historie tomu však chtěla jinak a zájem o tento vůz nikdy neupadl. Naopak, přece taková RX-7 s motorem 13B-REW o objemu 1.3 litru je výborná základna pro skvělé úpravy. Při precizním nastavení turba se z rotačního dvouválce dá dostat jednoduše 255 koní a přiznejme si, který jiný motor dokáže produkovat 196 koní na litr. Nevěříte, tak si to spočítejte také.
Keith začal s laděním svého vozu velmi pozvolna. Laděné výfukové potrubí a
sportovní tlumič Blitz Nurspec R vystřídaly sériové komponenty nevýrazného zvuku
a utlumeného výkonu. Nejenom, že nový výfukový systém vyluzuje příjemné tóny,
ale také umožnil následné zvýšení výkonu a to tím, že se mohl zvýšit plnící tlak turba o rovné 3 bary. Bohužel Keith nevěděl, že sériový palivový systém na to
není uzpůsobený a tak se učil tvrdé lekci. Zvýšený plnící tlak měl za následek
ochuzenou směs, což přivodilo motoru málem smrt. Keith byl beznadějný a proto
odtáhl vůz do dílen společnosti Sidepex, kde se jeho „erikssedmičce“ podívali na
zoubek a dali ji dohromady. Ještě než se pokračovalo se zvyšováním výkonu, bylo
nainstalováno nové sportovní sání.
Aby se již nikdy více nemohla opakovat taková tragedie s chudou palivovou
směsí, Keith namontoval do vozu novou programovatelnou řídící jednotku A´pex
Power FC. Tato řídící jednotka umožňuje tunerovi zásah do programu ve formě
změny map, takže nemůže k nějakým palivovým problémům dojít. Keith tomu všemu
pomohl ještě výměnou palivové pumpy za výkonnější z motoru 20B-REW (třírotorová
pohonná jednotka z Mazdy Cosmos). Musel namontovat pořádné filtry vzduchu Blitz
a blow-off ventil taktéž od Blitze. Blow-off ventil česky odpouštěcí ventil
eliminuje u turba takzvaný turbo efekt tím, že v případě náhlého puštění plynu
odpustí přebytečný vzduch ze sacího traktu a tím zamezí rychlému zastavení
lopatek turba, které by mohlo vést k jeho trvalému poškození. Myslím, že tahle
věcička by měla být u každého přeplňovaného motoru, protože ten zvuk je doslova
hypnotizující. To naštvané pšoukání se mi skutečně líbí, nemůžu si pomoci. Málem
bychom zapomněli na to, že Wankelovy motory se rádi přehřívají a proto musí být
pod kapotou ještě něco, co ty koně schladí. Tím je hliníkový chladič Knight
Sports.
Jak je rotační dvouválec lahodný uchu, tak exteriér vozu očím. Na vůz byl
totiž oblečen kompletní kit spoilerů Combat-II od společnosti VeilSide. Široká
ústa předního laminátového nárazníku dávají na obdiv obrovský mezichladič
stlačeného vzduchu. Každý kousek a každý artikl kitu je plně funkční a tak tomu
je i u mohutného karbonového křídla. Už chyběly k vylepšení karoserie jen
nemrkací světla.
Nyní se podívejme, co má zásluhy na skvěle naladěném podvozku. Co takhle
tlumiče A´pex spolu s pružinami Racing Beat? To se jeví jako správná volba.
Takto nastavený podvozek spolupracuje s 18ti palcovými ráfky VeilSide Andrew
Racing F obalených v pneumatikách Toyo T1. Rozměr těchto pneumatik činí 235/40
ZR18 pro nápravu přední a 255/40 ZR18 pro tu zadní.
Co by to byl Keith za tunera, kdyby nezvelebil trošinku také interiér. Sám si
pomyslel a přiblížil tak interiér ke kokpitu. Hnedka namontoval řadící páku s
krátkým chodem Veilside a sportovní volant také od Veilside. K tomu přihodil pár
budíků, sportovní sedačky Recaro a pásy Sparco.
I přestože se Keithovi stále ještě nepodařilo s vozem dostat na závodní
dráhu, sám říká, že jeho RX-7 je sakra rychlá. Sice ne jako 10 second car, ale i
tak tu čtvrt míli zvládne za úctyhodný
čas.